helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Toughts

Publicerad 2014-05-29 21:38:41 i Allmänt,

Vad är meningen med livet?

På senaste tiden känns det inte som man gör annat än sover äter skiter typ eller med andra ord jobbar tränar sover. Dagarna pendlar bara mellan
Månad och fredag och allt i mellan är över lika fort som en isglass en solig sommardag. Vad är egentligen meningen med allt? Rent förutsägbart inom fantasivärlden så är livets mening ganska uppenbar.
man ska gå i skolan, träffa någon att bli kär i, jobba, gifta sig med den man älskar, skaffa barn, jobba lite mer, va lycklig, se världen tsm, se barnen Växa upp, bli gamla, gå i pension, bli dement och knasig sen dö och sen börjar det oooom och oooom igen! Eller?

Just nu är jag inne i en fas i mitt liv
Som bara känns bläää. Inte på det
Sättet att jag är olycklig, men galet uttråkad. Jobbar jobbar, kommer hem går med hunden, tränar
Sover och sen börjar det om igen dagen efter. Usch. Man ska inte klaga, jag har det rätt bra och gott ställt ändå men att känna livets rus är något jag saknat på senaste tiden.   Men det kommer väl när man minst anar det antar jag. Bara att försöka leva i nuet och hoppa på glädjetåget när det väl kommer:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela