helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

U can have it all

Publicerad 2014-02-07 23:08:27 i Allmänt,

Något som slog mig ikväll var frågan om man verkligen kan få "allt" dvs, kärlek, karriär, lycka, ett hälsosamt liv, Goa vänner och en trygg familj. Samt ett händelserikt liv i allmänhet och mitt svar på den frågan blir faktiskt ja. Du kan få allt detta, det handlar bara om att spela sina kort rätt och inte välja bort något framför det andra. Det handlar om att få en mindre del av olika små kakor än en stor bit från bara en.

Jag tror även att man själv måste inse detta relativt tidigt innan man hunnit sumpa den ena eller andra biten som betydde mycket för en. Allt handlar om prioritering och vilka val man väljer att göra.
Sen om man står där i slutet och undrar varför man är singel, varför man aldrig började spela fotboll eller varför jag aldrig hoppade på läkarlinjen så har man bara sig själv att skylla. För tiden går fort, alldeles för fort och det gäller att passa på att njuta av det goda i livet medans det finns inom räckhåll.

Denna bild på sessan var när hon var Pytte. Fick mig att inse att tiden går på tok för fort.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela