helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

att inte räcka till

Publicerad 2014-02-05 20:22:00 i Allmänt,

Man ska va bra på sitt jobb, man ska gå runt med ett leende på läpparna hela tiden, man ska ha tålamod, man ska va bra på att laga mat, man ska va rolig, man ska va ärlig, man ska va ännu mer glad, man ska va en bra partner, man ska träna och hålla sig i form, man ska äta nyttigt, man ska man ska man ska!
 
Är så trött på alla dessa måsten. uppfyller man inte kraven så är man antingen tråkig elak eller dum i huvudet, varför inte ful och värdelös? 
 
vad skulle hända om man sket i alla måsten?
 
Gör man si så tycker folk så, gör man så så tycker folk si. Men något som jag med tiden lärt mig är att inte ta mer skit från någon på något sätt. Ibland handlar det om att bara låta det åka in genom ena örat och ut från det andra för jag tycker inte att bråk och argument som inte leder någonstans har något med mitt liv att göra. 
 
Jag mår för första gången i mitt liv underbart. Jag har ett fast jobb, jobbar 100% även om jag känner mig som en zombie vid läggdags men jag vet att hårt arbete lönar sig vilket leder till fler valmöjligheter senare framöver. Jag ska snart flytta till en stört fin lgh där jag vet att jag kommer att trivas som fisken i vattnet. Jag har vänner som jag håller varmt om hjärtat och jag har en familj som jag älskar. Vad mer kan man begära just nu?
 
Livet handlar inte om att sträva efter saker du inte har, utan att uppskatta sakerna du har framför dig här och nu.
Det var allt för ikväll/ en upprörd jag
 
 
jag och min vapendragare!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-02-05 23:35:12

Det viktigaste av allt är att du är nöjd , folk som tycker och lägger sig i andras liv är de som själva har problemen. En är nöjd att väga 60 en annan 100, vissa sattsar på karriär andra familj, en del pallar båda (?!) Oavsett hur man gör ska man alltid se till att själv må bra, och det gör man så länge man har rent mjöl i påsen ! :) mår du bra mår de som bryr sig om dig bra och glädjs för din skull ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela