helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

tankar

Publicerad 2013-09-13 10:48:22 i Allmänt,

ärliga och sanneliga människor.
 
jag är en människa som i det stora hela bara försöker ser gott hos människor och tror att alla vill varandra väl precis som jag, jag är ofta för snäll och kan ofta bli stampad på en två tre gånger innan jag inser vilka idioter det faktiskt finns här i världen, runtomkring mig. Och då när jag inser detta så tar jag avstånd, jag vill då inte vara med längre, till vilken nytta? Jag vill inte omge mig med människor som snackar skit, ljuger och som bara drar nytta av en som kompis när inget annat "bättre" finns tillgängligt. Jag är värd bättre än så och behöver inte omge mig med människor som bara tar men inte ger.
 
ett exempel på skitsnack är på sjukhusen, Varför är folk så jävla dumma och korkade att prata skit om andra människor bakom ryggen, vad får man ut av det? är man så liten på jorden att man inte kan sköta sitt eget och leva sitt eget liv utan att försöka förstöra andras? detta sker ju såklart inte enbart på sjukhus utan ÖVERALLT runtom kring oss. Blir ibland mörkrädd.
 
Det är bättre med kvalitet än kvantitet. Jag har få bra vänner men dem jag har är jävligt bra. och de är människor jag skulle offra en arm för. 
 
Med åldern lär man sig av sina misstag och man blir starkare och klokare för varje nederlag som sker. 
 
Linnea är en utan mina bra vänner, vi har känt varandra sporadiskt sen jag flyttade ner till Bettna. vi umgicks sen inte på flera år då vi inte gick i samma klass och hade inte samma vänskaps krets, men sen när våra pojkvänner (mitt ex) råkade bo i Basel båda två gatorna bredvid varandra så fann vi tillbaka till varandra av en slump, en väldigt bra sådan och jag är glad att ha henne tillbaka i mitt liv. Hon är en sådan Person att det kan gå 1 år innan vi ses men det känns alltid som igår❤ . 
 
är nu påväg till Nyköping för att klippa och färga mitt otroligt fula och skitiga barr! sen ska jag hälsa på Linnea och hennes bebbe!!:)
 
imorgon blir det Ikea med Sara och Monika!:):) bra helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela