helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

kväll

Publicerad 2013-09-02 21:27:33 i Allmänt,

känslomässig kväll...
 
idag har dagen bestått av skola hela dagen, intro till praktiken, Pjuh! inte lite saker som ska göras denna termin direkt.. sen efter skolan mötte jag Sara och vi gick och körde ett styrkepass på gympozz. känns skönt att äntligen komma igång igen, nu ska kroppen fastas till!
 
kollade på idol och hörde en del av låten "i cant make u love me if u dont, i cant make ur heart feel something it wont" med Bonnie Raitt. och var tvungen att leta upp och höra hela på youtube och texten fastna hos mig och är så sann och så sorglig men ändå så sann. man kan inte tvinga någon att älska en, man kan inte tvinga någon att ha känslor och att man ska va dens värld om den inte vill. därför gör kärlek ibland så himla ont, att älska men att inte bli älskad i gengäld är nog den största smärtan.
 
de sägs att människans största rädsla är att bli avvisad och jag tror det handlar om kärlek i första hand, att bli bortvald av familj och vänner, att inte bli älskad eller sedd eller att ha någon att dela sitt liv med är nog den största sorgen. kärlek och lycka är det som gör att vi människor orkar gå upp ur sängen varje morgon och fortsätta leva och göra det som vi är ämnade att göra, utan det, utan kärlek och lycka i sitt liv så är livet inte lika meningsfullt och därför tror jag att man alltid ska vara rädd om den man älskar, inte ge upp eller att överge de människor som står dig nära inpå livet och som betyder mycket för dig!
 
jag har förlorat min kärlek och det gör ont, men med tiden hoppas jag att mina sår läker!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela