helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Lycklig=knäpp, onormal?

Publicerad 2013-03-14 10:05:55 i Allmänt,

Såg denna bild på FB, som jag bara måste dela med mig...
 
Asså detta är så jävla typiskt oss svenskar, VARFÖR KAN FOLK INTE BARA HÅLLA KÄFTEN OCH LEVA SITT LIV, LYCKLIG ELLER OLYCKLIG, DET ÄR UPP TILL EN SJÄLV ELLER?!?!
 
Vi svenskar är sånna människor som helst inte vill sticka ut ur mängden, man vill gärna inte va den som är lite annorlunda och som faktiskt vågar säga ifrån och va egen. Gå sin egen väg... Finns såklart ett fåtal undantag men majoriteten är nog såhär. Och VARFÖR måste människor lägga sig i vad andra gör, äter, inte gör, hur de ser ut eller hur de borde se ut. Jag tror att alla människor är alltid (nästan) medvetna om sina handlingar och gör de för att de själva vill, mår bra av det. Vem har då gett andra rätten att klanka ner på de besluten man själv fattat?
I fall jag vill gå runt i en rosa, smutsig, påpälsad jacka från 70 -talet, då har väl jag rätten att göra det utan att bli kallad konstig? onormal och dum i huvudet?!! Ibland är jag så trött på den svenska mentaliteten och att människor lever i små boxar över hur livet BORDE vara istället för att se på hur livet faktiskt ÄR och acceptera det. Alla människor gör sina egna val och det borde man få göra utan att bli klankad på, ifrågasatt eller utstött!
 
Tack det var allt för mig.

Kommentarer

Postat av: Evvis

Publicerad 2013-03-14 15:51:54

Hej! Skriver om mitt äventyr till Afrika som jag ska göra! Ska jobba med lejon i 3 veckor. Har lagt upp videos och schema på hur det är ifall du är intresserad ! Det är precis brevid ett av världens sju underverk

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela