helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

HEJ!

Publicerad 2013-03-06 12:41:21 i Allmänt,

"tänk vad två så lika dagar, kan va så känslomässigt olika" Det är mitt ordspråk för dagen. Dagen igår ser egentligen likadan ut som dagens dag men mina känslor är mycket mer positiva idag än vad de var igår. Vad beror det på? Jag vaknade straxt efter 8 idag, har haft svårt att sova flera nätter i rad nu, vad beror det på? Fullmåne? Eller bara allmänt tankespridd i huvudet?
 
Solen skiner och jag ser gräset i skogen för första gången på hela denna långa. jävliga vinter. Är våren äntligen påväg? många av oss människor som bor i skandinavien har årstidsbundna depressioner och jag tror att jag är en utav de människorna. Hösten-börjar på vintern är värst och likaså när man tror att våren är påväg och så kommer det ett riktigt snölass igen... Men nu, NU håller jag tummar och tår i kors på att våren är påväg på riktigt så att man kan ta fram vårjackan och ställa in kängorna i garderoben!:) Idag skiner solen och jag har inte varit ute än, öppnade balkongdörren och solen skiner så fint. Har pluggat hela förmiddagen och ska snart ta en paus och köra lite träning innan jag fortsätter plugget senare. För att orka och ha motivation så måste jag ta en break och göra någonting helt annat.
 
Längtar tills denna helg då jag får umgås med de människorna jag tycker allra mest om! Först ska jag tillbringa fredags eftermiddagen i nyköping med Linnea, tar bussen efter skolan. Sen åker jag hem till familjen i Bettna och stannar där tills söndag, På lördag kommer förhoppningsvis Kenny och Therese ut med vildingen anton, han växer så det knakar och man hänger inte riktigt med i svängarna nu för tiden! Hoppas på bra vårväder, kanske man kan grilla?:)
 
Ha en bra Onsdag på er alla, ikväll ser jag fram emot Grey´s ;)!
 
 
det här med norsk och svensk text på Lambi toalettpappret känns lite småskumt tycker jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela