helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Vänskap

Publicerad 2013-07-29 11:12:01 i Allmänt,

Den senaste tiden har jag fått mig en riktig tankeställare över det här med vänner, vilka människor som jag vill och kommer kalla för vänner och dem som bara känns som förbipasserande tåg. Alla relationer handlar om att ge och ta. Även när det gäller förhållande, familj och vänner. Att hela tiden vara den som hör av sig, den som undrar, skriver och bryr sig är inte roligt om relationen inte är ömsesidig från bådas håll. Ibland känns det som att man är ett bollplank där man ska finnas till när andra behöver prata eller har det jobbigt/ är uttråkade och när saker vänder för de människorna så är man inte lika väsentlig längre... Det är synd att en del relationer är så och ju äldre man blir desto mer inser man och känner av vad äkta vänskap är, de växer inte på träd och bör därför tas om hand på samma sätt som allt annat du rår om...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-09-02 21:37:51

Precis så är det! Känner samma sak. Tur att vi har varandra i alla fall, även om vi inte ses så ofta. Vi får ses mer tycker jag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela