helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

julen

Publicerad 2013-12-21 20:53:38 i Allmänt,

samma sak varje år, samma stress, samma ångest, samma sista minuten klappar men även samma känsla när man sitter där med familjen på julafton och alla är tsm och bara sådär allmänt glada. förra året firade jag inte hemma så därför längtar jag alldeles extra till denna jul, mest bara över att få vara med alla som jag älskar mest på denna jord, tsm under samma tak och dela samma glädje..
 
även om jag inte har många dagar ledigt över jul så ska jag ändå försöka njuta av varje timme tillsammans med familjen. Känner verkligen att jag behöver byta miljö, min vardag just nu äter upp min inifrån. 
 
vi pratade idag om på jobbet ang det här med att jobba mkt, göra mkt saker och hela tiden fylla sina dagar med någonting som tar upp tiden man annars skulle haft för reflektion och känslor. tiden man aldrig har över för att man valt att fylla den med saker istället. Jag kan säga att jag hatar att vara ensam, jag vill gärna ha någon att dela mitt liv och glädje med, men inte med vem som helst, bara med någon som kan tillföra just glädje och får mitt liv att kännas ännu mer meningsfullt. Men med tanke på allt som fyller mina dagar idag både med saker jag vill och inte vill så finns det inget andrum för något annat än just det. Jag önskar ibland att man kunde bestämma exakt hur och vad man ville fylla sina dagar med. Det är väl lite så att man skapar sitt liv och sin vardag utefter de resurser och möjligheter man har att göra det bästa av situaitonen.
 
jag längtar tills jobbet börjar, tills jag flyttar och tills jag för lite struktur och rutin i min vardag, det är nog inte först då jag kommer leva det liv jag verkligen vill leva!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela