helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Tjejer tjejer tjejer

Publicerad 2012-11-27 22:13:59 i Allmänt,

Nu ska jag skriva ett inlägg emot/om min egen ras, nämligen oss kvinnor. och jag kan inte säga att jag är bättre eller sämre än majoriteten, men gud så jobbiga vi är! Snackar skit, snackar bakom ryggen, framför ryggen, till folk och till andra.
 
Man pratar i koder och grumlar över saker som inte finns. Man läser sms och meddelanden om och om igen och tror att nya ord ska dyka upp för varje gång man läser dem.
 
Den är nog inga som kan vara så elaka och falska som oss tjejer, men vad beror det på? osäkerhet? eller just allmän dumhet? Jag är en sån människa som kan ge och ge till en viss gräns, men när den gränsen överstigs så slutar jag, slutar att bry mig då det är ganska så tröttsamt att inte få respons på det man gör, det man ställer upp med. Man inser inte vad man har först det är borts och man kan inte få utan att vara villig att ge.

Detta djupa inlägg får avsluta min kväll för idag, imorgon är en ny dag!
 

Kommentarer

Postat av: rebecca

Publicerad 2012-11-28 03:46:15

Bästa inlägget jag läst på länge. Killar är bra mycket lättare! :D

Svar: Ja, fast ändå på ett sätt jävligt komplicerade de med, fast inte på samma sätt ;)
Helene Lingvall

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela