helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Drömmar.

Publicerad 2012-11-22 17:17:36 i Allmänt,

Jag har den sista tiden gått och nästan ständigt tänk på hur jag vill att min framtid ska se ut och vilka mina nästa steg i livet kommer bli och vad jag ska göra för att komma dit. En del skulle kalla mig för drömmare och en del för optimist. Jag vill att saker ska bli som jag drömt om, annars får man väl hitta andra vägar och andra drömmar.
 
Mitt första steg jag har nu är att behärska tyska språket och att klara min sjuksköterskautbildning tills våren 2014. Sen försöka söka jobb antingen här i Sverige eller förhoppningsvis i Schweiz, därav behovet av att kunna tyska!! Någon som har tips på hur man kan lära sig ett språk på bästa sätt?
 
Just nu längtar jag bara att komma ut i vuxenvärlden på riktigt och hoppa från denna platå som jag står på just nu!
 
här är en bild från basel när jag var där för första gången för cirka ett år sen, Det är så väldans vackert och speciellt på sommaren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela