helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

"sån man inte vill bli när man blir kärring"

Publicerad 2012-12-09 21:28:38 i Allmänt,

Förr i tiden så betydde ordet kärring "en kär ing" Dvs att man var en godhjärtad människa som ville väl. Idag betyder det motsatsen. En kärring i dagens samhälle är en äldre kvinan som tappat hopp om livet, som knäller på andra människor för sin egen olycka, speciellt då på oss unga.
 
Ett TYPISKT exempel på detta är när jag står och väntar på bussen här om dagen och framför mig står två äldre damer på cirka 65-70 års ålders som pratar med varandra om hur irriterande det är med pojkarna som står bakom och sparkar på snötackor.
Tant 1: jag förstår inte varför de måste springa runt och väsnas och hålla på, de är aldrig tysta nu för tiden, och de kan inte heller visa någon respekt.
tant 2:Nej precis, håller med.
 
En stund senare så springer det en pojke mot bussen, han springer fram och hoppas på att busschauffören är snäll ändå och stannar, trots att han inte ens lämnat avfarten. Gör han det?
 
tant 1: Hoppas han inte stannar, gör han det?
Tant 2: Nej jag vet inte, neeepp han stannade inte BRA!
Tant 1: Vilken tur, jag blir så trött på de som inte kan hålla tiden, man ska väl lära sig att passa tider och inte springa till bussen?!
 
Och då tänker jag för mig själv. MEN FÖR I HELVETE, SKAFFA ER ETT LIV OCH SLUTA GNÄLL ÖVER SAKER SOM NI INTE HAR ATT GÖRA MED! För vem bryr sig om han missade bussen, den ända på hela jorden som bör bekymra sig är pojken själv, Ingen annan. Haha
 
Hoppas verkligen inte att jag blir en sån där sur bitter kärring när jag blir gammal! Och om jag ber så ska jag be någon rulla ner mig framför tåget. typ.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela