helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Man gör vad man kan.

Publicerad 2012-12-16 13:44:02 i Allmänt,

Det finns alltid saker att hjälpa till och saker man kan göra för att underlätta för andra människor eller djur.
Jag har varit jourhem åt livbojen nu i 2 år och detta blir mitt sista år då det av olika anledningar inte kommer funka för mig längre. Men jag har verkligen älskar att få ställa upp, bidra och hjälpa livbojen och alla utsatta katter som finns, främst i eskilstuna och runt om som livbojen har hand om. Det finns i dag över 150.000 katter som lever utan daglig mat och tak över huvudet, katter som blivit för många eller "katter som ingen vill ha". För en del människor har katter inget värde, och de avlar på sina huskatter pga att de anser att kattungarna är söta, och något man kan tjäna pengar på. Men sen då? Inser inte folk att katter också blir vuxna, stora och kräver kärlek och daglig mat och omvårdnad?
 
Jag är bara jag, och jag kan hjälpa till på mitt sätt i den mån jag kan. Att donera pengar varje månad så att de kan fortsätta att kastrera och rädda fler katter som faktiskt har ett värde som alla oss andra. Man kan sprida deras budskap om att ingen frisk katt ska avlivas!! Alla katter har ett värde. Med hjälp av livbojen så har flera kolonier blivit kastrerade och katterna kan nu leva som vanligt, de har fått ut över 100-tals katter till nya fina hem och även räddat katter från missären som många av katterna kommer ifrån.
 
De katterna som jag har hemma hos mig nu (som kommer bli mina sista) är fyra vuxna katter som en Psykisk sjuk man har haft hemma hos sig, han har åkt in och ut från psyket och sist åkte han in för han fick en "dipp" hade han ihjäl/slog ihjäl en av sina katter?!?! Som tur kom polisen till undsättning och kontaktade livbojen som tog in dessa katter, och jag tog dem till mitt hem. De är 4 friska STORA, björnkatter som söker ett livslångt och tryggt hem!.
 
Känner ni någon som söker katt som samtidigt vill göra en välgärning i kattsamhället kika in på livbojen och hjälp till!:)
Här är katterna som jag har hos mig nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela