helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Framtid

Publicerad 2013-01-04 13:16:06 i Allmänt,

Fick en tankeställare igâr när jag sâg att jag fick U pâ en tenta som jag kämpat med, men tydligen inte tillräckligt. Det är alltid lika neddragande när man ser att det stâr ett U i betyget och att man mâste göra om skiten...När jag kommer hem har jag 10 dagar pâ mig att klara skiten, sâ nu ska jag plugga ÄNNU mer än förra gângen även om jag faktiskt hade pluggat väldigt mycket...
 
Jag vet att man inte ska ge upp när man stöter pâ nedgângar men ibland undrar man fan varför man hâller pâ med skiten. önskar ibland att livet sâg annorlunare ut, att förutsättningarna för att lyckas var lättare än vad de är i dagens samhälle...
 
Jag skulle vilja resa jorden runt pâ ett âr, men för vilka pengar dâ? finns ingen chans i hela världen att man skulle ha râd med det hur som helst i allafall... Har bara ett âr av utbildningen kvar, men ibland känns det sâââââ jävla mycket längre, som en evighet som bara fortsätter att ta mig ner. Kan inte se mer fram emot sommarlovet som jag gör just nu! 
 
Pâ mândag âker jag hem, tllbaka till verkligheten och ska ta tag i skolan och allt annat under 5 veckor tills jag âker tillbaka hit. Ska sitta i skolan oc plugga mellan 8-6 varje dag.... Nu fâr det räcka...
 
Igâr fyllde min älskling 24 âr och det ska vi fira lite idag med att gâ ut och äta med en drös vänner, det blir fondue chinoise (stavning) som är sâaaâ jävla gott!
 
Hare bra sâ länge, hejs
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela