helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Sommarens planer!

Publicerad 2013-01-17 18:03:38 i Allmänt,

Så nu har jag och claudio bestämt oss efter mycket velande fram och tillbaka med hur vi ska göra med sommaren, vart vi ska åka och när osv. Eftersom vi redan sa att vi skulle tillbaka till Alicante iår så vill vi det, men vi ska inte vara där alls lika länge som vi var förra gången eller som vi planerade. Det blir Alicante 2 veckor, sen åker vi hem, straxt därefter byter vi resväska och åker iväg 4 veckor till BALI!!!!! Jag har alltid velat åka till något land i Asien och Bali är ett av få länder i Asien som har den "bästa" perioden under sommaren-senhösten, så vi kommer att vara i Bali mellan 5-28 aug. Vi båda är superglada över att vi ska åka dit och att vi ska spendera nästan hela sommaren tillsammans! Jag ska jobba första perioden här hemma mellan midsommar till den 14 july, sen sticker jag nästan direkt och sen kommer jag hem lagom till skolan och praktiken börjar!!!!!
mitt stora dilemma är dock att jag måste spara ihop 30 lax tills dess och det innebär cirka 5 tusen varje månad... Jag jobbar så mkt jag kan men man kan ju inte trolla liksom.... Hoppas att jag får liiite tillbaka på skatten då iallafall, det vore guld...!
 
Tydligen ska man ha Visum oxå när man åker till Bali, mkt som ska tas reda på och måste ju kolla ut bra ställen att åka till!, vi måste även boka resan ganska så snart för att ha råd, det kommer ju säkerligen stiga i pris suupermkt ju närmare det kommer...
 
Men jag är supertaggad nu och det gör skolan mer uthållbar, för jag vet ju att det leder till ngt gott i slutändan:)!
 
vem skulle inte vilja spendera en MÅNAD här liksom?!!:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela