helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

21 juni

Publicerad 2014-06-21 23:05:08 i Allmänt,

Time passes way to quickly!

Hej. Nu har midsommar varit, i år igen och det blir sannerligen midsommar nästa år igen. Firade midsommar med vänner på landet igår tsm med massa djur och god mat. Krävs inte mkt för att livet ska kännas sådär allmänt behagligt.

Idag sägs det att det år årets längsta och ljusaste dag, kortaste natten. Ja, klockan är 23 och det är ffr ganska så ljust. Det tackar vi för, men efter igår så innebär det bara att vi är påväg tillbaka, tillbaka till korta dagar av dagsljus och kalla vinternätter. Den varma våren vi hade, var de all sommar som det bjöds på iår? Skamligt isnfl, förhoppningsvis är det ialf fint väder på min semester..

Tiden går så fruktansvärt fort men ändå känns det själv som att man står så fruktansvärt stilla. Folk runtomkring gifter sig, skaffar barn, skaffar hus och sen fler barn. De reser och ser världen.

Men kanske är det meningen att jag ska va lite laid back för att hinna reflektera över vad jag vill med mitt eget liv. Det har ju varit ganska mkt hela tiden de senaste två åren tillbaka.

17 juli så var det exakt två år sen som pappa gick bort. Bara det att det var två år sen får mig att tappa andan över hur fort tiden går. Minns den dagen som igår och ibland försöker jag bara inbilla mig att det är en dröm. Att han fortfarande ska vara i livet... 

Vissa dagar är lättare vissa dagar, som idag känns lite tyngre.










Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela