helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Wall of script!

Publicerad 2014-01-07 15:50:00 i Allmänt,

Det var så länge sen jag skrev någonting här att jag inte ens vet vad jag skrev om sist. Jag ska försöka sammanfatta vad som hänt/ händer samt kommer att hända i mitt liv framöver.
 
sitter i skolan och mumsar på en stört god nutrilette bar medans jag väntar på att träningarna på gympozz ska börja. först core kl 16.45 sen step direkt efter kl 17.30. är sjukt taggad så laddar upp med lite energi.
Jag tänker faktiskt ha en liten syndardag idag, då jag känner att jag förtjänar det. i skrivandes stund kan jag inte göra något än att skratta åt just den meningen" jag förtjänar det", vad är det för skitsnack egentligen haha! vi kvinnor hittar alltid en anledning att unna oss fina / goda saker, vare sig det är en fin tröja eller som jag idag, en påse lösgodis på Hemköp. Med tanke på att jag tränar nästan varje dag och mår riktigt bra av det och äter nyttigt så ser jag fram emot att kunna bara vara ikväll och mysa! börjar inte skolan först på em imorgon så ska in till stan och träna tidigt sen ta bussen till Västerås för ett seminarium. 
 
Nog om duktigheter, annars då? Jo om tio dagar, TIO jävla dagar tar jag examen och tre års slit är äntligen över. Kan inte fatta hur fort tiden har gått sen jag stod där första dagen och tänkte : hur fan ska det här gå?, men det gick och nu står jag här, klokare, smartare, som en ny människa med ännu mer livserfarenhet än jag hade innan. jag har gjort, sett och rest mycket under de här tre åren och med tanke på allt som vart under årens gång med bla pappas bortgång så är jag glad att jag står här idag, rakryggad ned båda fötterna på jorden. En glad tjej helt enkelt:)
Den 20/1 börjar mitt riktiga första jobb som sjuksköterska på ortopeden och jag ska ha 5 veckors inskolning och jag är inte nervös ännu men jag lär bli. är glad att jag har provjobbat en del där så jag har ett hum om vad det kommer att handla om:) Sen den 28/2 flyttar jag till en nya lgh, är SÅÅåÅ jäkla glad att jag hittat en fin lgh som jag äntligen kommer trivas super i. närmare till stan och till jobbet, kan det bli bättre?
 
det är väl det stora hela som har hänt i mitt liv, annars flyter dagarna på som vanligt med jobb/ skola, träning, umgänge och att helt enkelt njuta av livet precis som det är!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela