helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Tankar en fredagkväll

Publicerad 2014-04-04 23:31:09 i Allmänt,

Varför ska man straffas för att man är sig själv? 

Att man är snäll, omtänksam, godhjärtat och givmild leder ofta till att du blir sårad utnyttjad och tagen för given. Men varför är det såhär? Varför är det inte sånna människor som oss som borde bli satta på pedistalen och inte bli överkörda som lera på en skitig åker.

Jag lever efter mottot "What goes around comes around" och tror på att gör du dumma saker och beter dig illa så kommer du få äta upp din egen skit i slutändan... 

Är det för att man är så naiv som person att man fortfarande tror på det goda, att det finns bra människor där ute och att folk faktiskt KAN ändra sig, är det därför som man oftast blir tagen gör given?

Är det meningen att man ska behöva va någon man inte är, spela ett spel och bete sig illa för att ha en chans till att träffa någon som respekterar en? Är det så jävla illa det behöver bli, sjukt samhälle vi lever i med sjuka förhållandelekar...

Vad det än handlar om, alltifrån att gå ner i vikt, till att börja träna, byta jobb eller fundera över val av partner så måste man själv komma till insikt med problemet innan man kan finna en lösning och börja reda ut saker... Det handlar om att ha självinsikt och inse sitt eget värde till vad man förtjänar och vad man vill ha i sitt liv samt människorna man vill inkludera i sina viktigaste dagar.

Det där med att inse när det gått för långt är en dålig egenskap hos mig, att jag håller fast vid det goda hos människor som kan ha sårat mig så jävla många gånger är inte något bra. Det är en dålig egenskap som gör att jag blir sårad och alltid sätter mig själv i andra hand. Något jag måste och kommer att jobba med! En sak jag vet är iallafall att jag förtjänar att inte bli tagen för given, det gör alla människor. Man ska behandla människor som man själv vill bli behandlad! Punk slut. Nu ska jag sova; sudda ut alla negativa tankar och börja morgondagen med positiva tankar. Ut med gammalt in med nytt:)

Min prins i vått och torrt!

Glad tjej som fick avnjuta grillat idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela