helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Fredags tankar

Publicerad 2014-04-11 22:24:39 i Allmänt,

Man ska va glad åt att alla är olika och att man inte är som alla andra.

Idag var jag så förbaskat trött på kvällen, en kombination av att jag inte käkat någon kvällsmat pga att jag inte orkade laga mat tsm med fyra veckors non stop jobbande med Max en dag vila emellan gjorde att jag somnade i soffan kl 18-20,
Där var den fredagskvällen liksom. Men vad spelar det för roll när man ändå spenderar den med sig själv?

Tycker nog att fredagen är den kväll som är jobbigast att spendera själv. Vet inte varför men det känns på något sätt som att det vore så mkt bättre att spendera kvällen med någon och vakna upp lördagen med noll planer och bara göra det som faller en in i smaken. 

Jag är nog inte ensam om att känna att veckorna endast pendlar mellan dagarna måndag och fredag, konstant hela tiden. Man hinner liksom aldrig andas eller reflektera. Man bara följer strömmen och försöker hinna med livet i den mån det går... Nu känner jag att vuxen livet verkligen börjar komma ifatt på riktigt. Jobb 100% lite fritid och mycket utgifter och saker som ska göras och planeras. Har även idag köpt min alldeles egna första bil! Superglad över det och det ger
Mig ytterligare några vuxen poäng på tavlan!

Önskar bara att tiden inte går för fort och att man vaknar upp en dag typ om 5 år och undrar vafan hände. Vart är jag i mitt liv och varför blev det inte som jag tänkt mig.

Alla har vi drömmar om hur vi vill att våra liv ska se ut och om fem år skulle jag istället vilja vakna upp och tänka: fan vad bra jag har det, ett bra jobb, ett fint hus, en underbar man och två fina friska barn.

Det är det som en finessen med livet, man kan aldrig veta hur man kommer tänka när man vaknar upp en dag om fem år... Kommer livet någonsin bli som jag tänkt mig?






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela