helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

livet går vidare

Publicerad 2013-09-20 20:15:07 i Allmänt,

 
ibland när livet känns lite extra tungt och när saker händer som man inte vill ska hända så tenderar livet till att stå still och problemen och allt jobbigt bara hakar kvar i en som en äcklig stor finne som aldrig vill försvinna. Men likaväl som finnen försvinner så småningom, likaså försvinner/minskar det jobbiga som du upplever i ditt liv.
 
Jag har en tendens att stå kvar och vela lite väl mkt med benen på varsin sida innan jag inser vad jag borde gjort för länge sedan- lyssnat på mig själv och det jag ville, från allra första början! Det är ofta magkänslan som säger åt dig vad du bör göra och lyssnar du på den går det sällan fel. Men om man slutar att lyssna på magkänslan när man tror att problemen är löst så kommer problemen ofta tillbaka och man måste ställa sig en ny fråga- vad vill jag nu då??
 
Jag har ett mål med mitt liv, en liten drömbild av hur jag vill att min liv ska se ut, tsm med någon människa jag finner längst vägens gång och det är viktigt att inte ha bråttom, skynda långsamt liksom. livet går lika så fort vare sig du lever i nuet eller försöka stressa igenom dig det. För första gången på länge känner jag mig tillfreds med tillvaron och livet i allmänhet. Ingen annan än jag själv som bestämmer vad jag ska göra, tycka, säga eller vara. bara jag själv. Det är ibland nyttigt att vara själv, inse vad man vill med sitt liv och vem man själv är och framförallt vad som gör en lycklig! Nu är mitt personliga mål att försöka leva kvar i det här nuet och inte göra något förhastat som jag senare kommer ångra. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela