helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

dag 1

Publicerad 2013-09-09 21:23:32 i Allmänt,

första dagen idag då, när allvaret börjar och likaså en del av mitt framtida vuxen liv. klockan tio skulle vi möta våra handledare vid huvudentrén på Kullbergska sjuk i katrineholm. både jag och Annika var väldigt spända över vad "samlad mottagning" innebar och vad vi skulle göra och vad som förväntas av oss osv och vi hamnade på olika delar av mottagningen som för övrigt är en dagvårds mottagning som innebär att de ej jobbar kvällar eller helger! skönt!!
 
iallafall, jag är på en kirurgi/urologmottagning där det är mycket prover, skopier, KAD sättning osv. men tydligen så är det mycket "se och lär" för oss sa de då de mest håller på med prover och telefonsamtal också vidare, prover tog jag och kommer att få ta men skopier och andra saker är läkarens jobb och ringa till patienterna om provsvar är ju inget som vi studenter gör.
 
känns iallafall skönt att mjukstarta lite och inte slängas in i kaoset på en gång haha!
 
efter praktiken så skulle jag tränat core med Sara 45 min direkt vid 17.30 men tydligen så är det och flera andra pass inställt så vi bestämmer att gå milen istället. så jag lånar grannens hund och sen beger jag Sara och Monika oss ut i skogen och går till milskogen samt dit och hem, cirka 1,5 mils kvällspromenad och jag är helt jävla slut och likaså mina knän kan jag tala om. kommer sova fint inatt, ska dock upp kl 05.00>.< 
 
dags att sova nu, imorgon kommer dagen se ganska lik ut, dock byter jag ut milen mot ett stepp pass på gympozz!!:) godnatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela