helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

U dont allways get a secound change...

Publicerad 2013-11-04 20:15:30 i Allmänt,

Kan ni oxå känna att livet ibland känns som ett långt roulettspel? Ibland går allt så bra att man bara fortsätter och sväva på moln och tar saker för givet för man tror inte att det kan gå nerför och när man väl sitter där, i skiten så undrar man varför man gjorde som man gjorde och varför man inte tog vara på de sakerna och de människorna som man egentligen ville ha i sitt liv, fast som man tog lite grann för givet, just för att allt kändes så självklart.
 
Ibland får man en andra chans och i vissa fall inte. Ibland kan man i efterhand ofta undra varför man gjorde och inte gjorde vissa saker. Varför sa jag inte så eller varför visade jag inte vad jag tycker och varför var jag inte ärlig och sa vad jag egentligen känner och tycker. Är man ärlig och öppen och inte spelar massa spel så tror jag att man i slutändan kommer bli lyckligare och få det man egentligen vill ha, för som sagt, man får inte alltid en andra chans och det gäller att ta vara på det som finns i ditt liv, här och nu och inte vad som might come....
 
Ärlighet och tydlighet vinner man på i längden.
 
Idag blev det lunch på stan med Sara :) Skola halva veckan, ledig torsdag - söndag! så skönt och underbart :)
 
fick hem denna parfym som jag beställt, luktar riktigt fräsht!
 
 
        

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela