helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Du är din egen lyckans smed

Publicerad 2013-11-08 19:59:06 i Allmänt,

Efter livets hårda skola på många olika sätt och många dalar och bäckar så har jag lärt mig att det man har som gör en lycklig är för värdefullt för att kastas bort. Jag har oxå kommit underfund med att det INTE är läskigt eller skrämmande med nya relationer, det var det förr när man var mindre och osäker på sig själv och vad folk skulle tycka men till vilket pris? Jo att man blev trampad på. Men även det gav lärdom som gör att jag är den jag är i dag och det är en person jag är stolt över att vara. Människor som sluter sig och som inte vill släppa andra människor inpå livet har nog inte insett vad det kommer göra dem i slutändan. Det borde va KUL att träffa nya människor, njuta av saker som kommer längst vägen och skratta åt allt man möter, tillsammans. Man kommer aldrig blomstra eller bli lycklig på insidan om man inte tillåter andra människor att hjälpa en på traven till att bli just så lycklig som man drömmer om att vara. Man växer ständigt och
Lär sig av andra men även av sig själv, vad man accepterar vs. Inte. Men livet är alldeles för kort för att inte leva det fullt ut och man bör ta vara på allt fint som finns i det. Fast innan någon annan människa kan göra dig lycklig måste du hitta din egen lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela