helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Det här med julen...

Publicerad 2013-11-25 19:33:53 i Allmänt,

Alltid är det samma visa varje år, stress och ångest över att man vill köpa presenter till så många i familjen och man vill räcka till på alla sätt men ändå så är det så svårt. Idag satte jag upp min julbeslysning, den lilla jag har, inga tomtar eller så har fått kommit upp än, är inte så mkt för det här med för mkt julpynt då det ändå ska ner snart igen. Ljusstakar och stjärnor i fönstren räcker för mig!
 
Iallafall, är det bara jag som stressar upp mig för det här med julen? jag har inte köpt en ända julklapp och pengarna som kom in försvinner lika fort till räkningar och allt annat skit som måste betalas varje månad! Längtar tills nästa jul då jag förmodligen har en RIKTIG ekonomi och kan spara pengar i förväg till julen för även om det handlar om att man ska umgås och äta gott så är det alltid kul att ge bort paket tycker jag, fast iår är det tufft för mig ekonomiskt sätt...Det får bli nästa år när man är bara familjen och inte 20 personer! haha.
 
Imorgon börjar nya praktikplatsen på äldreboende... ska bli intressant men troligtvis inte det mest roliga tyvärr:/ vad jag hört så är det mkt dela dosett och kolla medicinlistor... (Gäsp). Får ta det för vad det är och hoppas att tiden går fort! mindre än 8 veckor kvar till examen! YEYEYEYEYEY!! :D:D
 
Idag fyndade jag 2 par jeans på JC som har utförsäljning, 150 kr styck (ord, 500kr styck!) ibland har man tur.
 
Btw, jag ska bli glasögonorm, kollade synen idag då jag upplevt ett tag nu att jag ser ganska dåligt på långt håll och när han visade mig hur jag kunde se med glasögon blev det typ : SHIT JAG KAN ÄNTLIGEN SE, det är som att slå på lampan när det varit mörkt typ, nästan haha. hade -1,0 på höger öga och -0.5 på vänster vilket inte är mkt sa optikern men ändå bra att skaffa brillor när man kör bil, ska läsa, se på tv osv :)! provade ut tre bågar som kommer komma innan jul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela