helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Snart dax att dra hemât igen...

Publicerad 2013-05-09 20:43:56 i Allmänt,

Tiden gâr fort, alldeles för fort och ibland fâr man bromsa sig själv och fundera över vad som egentligen händer, och vad man gör. Pâ mândag är dagen för hemgâng och den kändes som att det var igâr som jag tänkte: âh vad kul, har mer än en vecka kvar här i Basel men insâg just att det är 3 fulla dagar bara... Tre dagar kvar och sen blir det en lâng väntan pâ 9 veckor, det längsta nâgonsin under dessa snart 2 âren vi varit tillsammans. Säger det igen, shit vad tiden gâr fort, läskigt fort. 
 
C-uppsatsen börja lida mot sitt slut och likasâ denna termin men ändâ är det sâ mycket som ska hinnas med och tentor som man väntar med att fâ svar ifrân... är sâ nervös och rädd inför framtiden, hur allt kommer gâ och hur allt slutar-/börjar. Det jag iallafall vet är att jag är jävligt glad över att sommaren börjar närma sig och att värmen har infunnit sig, även i sverige. Har haft höga förhoppningar om vädret här men jag har blivit ganska sâ besviken... Mulet och halvdant är vad vi har haft här, men vad gör det när man har varandra right?;)
 
I helgen blir det att umgâs med vänner och pâ lördag blir det utgâng i Zürich en sista gâng, längtar, vilket drag och bra musik det är där! söndag blir det middag ute förhoppningsvis där de serverar min absoluta favvorätt, fondue chinoise!
 
Nej nu ska jag fortsätta med plugget och sen ta kväll för idag. Ha det bäst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela