helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Hemma!

Publicerad 2013-05-14 19:39:55 i Allmänt,

Nu är jag hemma igen, hemma i Eskilstuna och tillbaka till vardagen, har redan hunnit jobba ett pass idag och kört en timma på crossen, go me!
 
Dagen igår var allt annat än kort, gick upp 05.50 igår morse för att hinna med flyget som gick 07.50. var hemma vid 22.30 (Y). Snacka om att jag var trött.
 
Vad har hänt de senaste tre veckorna då?, jo var borta i 23 dagar (!) mitt längsta vistelse i basel och tsm med Claudio sen vi blev tsm för 1.8 år sen. Och som alltid så går tiden alldeles alldeles för fort, gör saker hit och dit, far och flänger och ibland hinner man inte med. Nu kommer det dröja tills 15 juli tills vi ses igen pga skola och massa jobb från bådas håll, sen kommer vi vara tsm halva sommaren (6veckor) innan skolan och sista praktiken börjar, SHIT JAG ÄR SNART KLAR SJUKSKÖTERSKA. läskigt! Jag har även blivit faster igen till en underbart söt flicka vid namn Agnes och jag längtar ihjäl mig efter att få hålla lillskruttan och pussa ihjäl mitt gudbarn anton, lillskrutten. Barn och hundar är något som alltid gör mig glad, spelar ingen roll hur ledsen jag är innan, vet inte varför men jag mår alltid som bäst när jag är tsm med småbarn som inte gör annat än busar och skrattar och är sådär allmänt underbart söta. Saknar även familjen hemma och nästa helg åker jag äntligen hem! känns som det var evigheter sen!
 
Har tv, radio och datan på samtidigt här hemma nu, känns fort väldigt ensamt och ovant när man har haft sällskap hela tiden under 3 veckors tid, nästan så att man glömmer bort hur tråkigt och jobbigt det är att vara så mkt ensam hemma. Blir lätt så att man uppskattar de sakerna som man hade när de inte längre är hos sig...
 
Imorgon jobbar jag kväll, så jag ska försöka hinna ta mig in till skolan, hämta ut tentor (klarade ÄNTLIGEN BMA011 TENTAN!! YESYES) och sen så ska jag ta bort (göra om?!) mina lösnaglar, dock inte så långa och kanske enfärgade... får se.. :) hoppas på fint väder imorgon så man slipper bära vinterjacka för en gångs skull haha :)
 
Ha en bra kväll, nu ska jag hoppa in i duschen och fixa lite te och smörgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela