helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Gamla tider

Publicerad 2013-06-06 22:04:17 i Allmänt,

Ibland tänker jag bara shit. Vad har egentligen hänt sen tre år sen då jag tog studenten? TRE ÅR SEN! Helt sjukt. Ibland känns det som om tiden går alldeles alldeles för fort. Jag kan egentligen inte minnas allt jag gjort de senaste tre åren, det har bara sagt svich! Jag började att jobba på hemtjänsten i stigtomta ganska så snart efter studenten i hopp om att komma på vad jag faktiskt ville göra med resten av mitt liv, vad jag ville plugga till osv för pluggar man inte så kommer man inte så långt här i livet, tyvärr men så ser verkligheten idag ut. Konkurensen på arbetsmarknaden blir bara högre och högre för varje år som går och många ungdomarna klagar på att det inte finns jobb. Jobb finns nog tror jag, det handlar om hur långt man är villig att gå och kämpa för att få ett. Iallafall, jag sökte sommarjobb till hemstjänsten och blev kvar där i 8 månader tills jag sökte till sjuksköterskeprogrammet i eskilstuna och kom in våren-jan 2011. Jag valde att flytta för att jag kände att jag behövde uppleva något nytt, komma ifrån nyköping och träffa nytt folk. Flyttade till eskilstuna och började plugga, tiden därimellan har varit upp och ner och massa saker som har hänt men redan sommaren/hösten 2011 så träffade jag min nuvarande pojkvän, i aug firar vi två år tillsammans! Som sagt, tiden går alldeles för fort och det känns som att man inte hinner med att reflektera vad som händer i ens liv eller varför man gör saker man gör. Jag har även alltid jobbat vid sidan av mina studier för att kunna leva och göra det jag vill. Att endast leva på ett studielån+bidrag är något som skulle få mig att klätta på väggarna. jag vill kunna LEVA, resa och uppleva även om jag är student och förväntas äta nudlar framför tv när månaden är slut. Nej så vill jag inte ha det och därför har jag slitit arslet av mig även om en del kanske inte ser det, en del kanske ser det som felprioriteringar när jag väljer att jobba så mkt som jag gör.
 
Nu är framtiden oviss och man vet aldrig vad som kommer hända när skolan är klar och när jag blir färdig sjuksköterska nästa vår! shit, snart är det dags!!! Idag på våran nationaldag har jag sett så många glada människor som tror sig veta vad framtiden har att erbjuda dem och det har de verkligen ingen aning om, men det kanske är det som är tjusningen med livet, man kan aldrig veta vad som kommer att hända, man kan bara leva för var dag.
 
dagen med stort D, tror jag letade efter min familj på denna alldeles för allvarliga bild ;)
jag och cindy, varför var jag brunett? hmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela