helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

tankar

Publicerad 2013-07-29 18:01:43 i Allmänt,

att ta saker för givet.
 
Jag tror att de flesta tar många saker för givet, vänner, familj, jobb skola pengar hälsa framtid osv. Och jag menar inte att alla människor är bortskämda snorungar, det jag menar är att människor även jag, ibland tar saker för givet, planerar inför framtiden som om allt vore så självklart, att allt ska bli som man tänkt sig och i de festa fallen när man planerar sitt liv så långt fram så blir det nog inte alltid som man tänkt sig. För ett år sen om någon hade frågat mig hur mitt liv kommer se ut om 1,5-2 år så hade jag sagt att jag befinner mig Basel, jobbar på ett sjukhus där, bor tillsammans med min pojkvän och njuter av livet som vilken annan människa som helst, man frågar någon mig samma fråga idag så kommer de få ett helt annat svar, ett svar i stil med: jag har inte en jävlaste aning... Jag trodde jämt att allt som jag föreställt mig om min framtid skulle bli sann, att vägen dit skulle va enkel och att jag skulle få allt jag önskat mig men jag har insett att vägen dit har varit allt för krokig och jag vet längre inte om jag kan eller vågar planera för framtiden för drömmer man bort för mycket så blir man ofta själv alldeles för besviken när saker inte blir som man tänkt sig.
 
Att ge upp sitt hemland, sin familj, sina vänner och sin trygghetszon var något som jag inte reflekterade över när jag planerade inför framtiden för 1 år sedan men idag går tankarna på helt skilda spår, saker som man då inte tyckte var ett så stort problem har idag blivit mer verklighet, man har insett vad som är viktigt och att få allt man önskar sig är inte längre så självklart. Jag önskar ibland att jag kunde få bestämma över hur mitt liv skulle se ut, att jag kunde veta och styra över saker som händer i mitt liv men det är inte så troligt att man kan det. "things happens for a reason" och jag tror att i slutändan så måste man gå på magkänslan och göra det som känns rätt för en själv, innerst inne och vad man tror att man kommer bli lyckligast av, och sen får man väl bara hoppas man har stöd från vänner och familj oavsett vilket beslut man fattar.
 
"whats worth having in life, never comes easy" så kämpa för det du brinner för och håll fast vid människorna du vill ha i ditt liv, vid din sida!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela