helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Att vara ung.

Publicerad 2013-01-30 20:01:38 i Allmänt,

Man hör ofta, Äsch du är ung, det fixar du, äsch du är ju stark och klarar vad som helst för du är ju ung...
Ibland stämmer det väl, kanske vad det gäller den fysiska biten men inte alls alltid annars.
 
Idag jobbade jag ett 13 timmarspass på jobbet, jag kom nyss hem och har nog inte varit såhär trött på länge. Imorgon gäller samma sak. Jag är GLAD att jag får jobba så jag klagar inte över det, desto mer jobb desto mer cash, har väl jobbat cirka 90 timmar i bara jan vilket är rekord för mig sen jag började jobba här i eskilstuna. Sparkonton javisst! Jag bokade resa idag till mig och Cladudio, Alicante 2-28 augusti! FAAAAAN vad jag längtar.
Att jobba arslet av sig nu och vara en "nolifare" som växlar mellan skola, plugg och jobb gör allt värt när man ligger på stranden och inte behöver jobba hela sommaren iår. Ska för första gången på 4 år bara jobba halva sommaren och ha 6 fucking veckor av ledighet tillsammans med min man!!!
 
klockan är åtta och jag är snortrött, funderar på om jag ska köra 30 min på crossen framför Sveriges mästerkock eller om jag ska duscha och direkt sova. Lyssna på kroppen eller hjärnan?
 
Tror det blir kroppen för en gångs skull. Gute nacht!
Är så glad att snön smälter bort... (peppar peppar)

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-01-31 12:17:57

Ha en bra dag :D

Postat av: Sophie

Publicerad 2013-02-01 15:54:09

Åhh jag med, snygg blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela