helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Träning

Publicerad 2013-02-09 13:17:41 i Allmänt,

Känslan efter ett roligt, skönt, svettigt och jobbigt träningspass är nog det bästa som finns. Känslan EFTER. Känslan innan och under kan vara ganska så jobbigt men när man vet att man klarat det så känns det för jävla gött.
Jag har införskaffat mig en Yogamatta för att kunna göra så mkt hemmaträning som möjligt, enklare, bekvämare och billigare. Snart går mitt friskiskort ut och jag kommer inte att tanka på det igen. Har en crosstrainer, kronskogen utanför fönstret och jag börjar utforska alla träningsprogram som finns ute på internet! Sök På Jullian Michaels training på Youtube och prova på du med! Det är hon som är coach till Biggest Loser! Hon är grym, VIIIIILKEN kropp!
Jag satsar på samma magrutor tills sommarn;)
 
Händer annars då? Igår så vad jag och käkade på Akropolis med med fina vänner och vi hade störtkul. Speciellt när vi fick för oss att gå på spökvandring (åka bil) efter. Jag är superlöjlig när det kommer till spökhistorier och livet efter döden osv då jag tror stenhård på sånt. Tydligen så finns det ett slott i Västerås som är ett spökhus som har guidning under dagen och då är det lugnt eftersom spökena inte är närvarande då. Men när mörkret faller så är det en helt annan historia. På natten är Slottet stängt vilket betyder att man inte ska gå in, om grindarna utanför grinden är öppen så har man tillåtelse av spökena att komma in innnaför portarna, men om grindarna är stängda så bör man INTE gå in. Såklart så bryter folk mot dessa normer då de vill skrämma sig själva för att se vad de hör. En tjej som var med igår (pinsamt men jag kommer inte ihåg namnet!) berättade att hon och hennes vänner hade åkt dit, gått in även om grinden var STÄNGD... Och de ångrade sig nog. Det sägs att det spökar en kvinna där, en hund, en häst och en man, (säkert fler) Sök på ängså slott så kan ni läsa själva. De hörde hästen springa mot den på gruset och sen var det massa annat de hörde. Det sägs att om man går in om grindarna är stängda så kan de hända att man inte får igång bilen sen... Vilket hände dem. Tror ni de blev rädda eller?
 
De ville att vi skulle åka dit, men jag höll på att skita på mig bara tanken av att sätta min fot där, skulle få men för livet... Nej usch och fy, Skulle inte utsätta mig för sådan skräck. Frittfall är en skrämmande kick på ett bra sätt, men dock fan inte spöken och hemsökta hus! USCH!
 
Nå nog om det, gårdagen var iallafall superkul och det måste göras om. Idag har jag hunnit städa lghen, tränat, duschat och packat det mesta som jag ska ha med mig när jag åker. Ska bli så fruktansvärt skönt. Saknar min man då vi inte setts på över fem veckor! Kommer pussa ihjäl honom.
 
Nu inväntar jag min fina vän sofia och hennes bebishund (amstaffvalp) som kommer närsom!:)
 
käkade kyckling sovlaki igår, supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela