helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

tankar

Publicerad 2013-02-05 17:59:32 i Allmänt,

Sitter hemma och har en ledig kväll utan jobb eller någonting! Har hunnit träna oxå idag så nu resten av kvällen ska jag bara slappa och göra ingenting. Saknar min man otroligt mycket idag faktiskt, men än annars. Saknar även familjen... Ibland är det så otroligt jobbigt att ha de människor man älskar allra mest så långt borta. Önskar att man kunde ses när som helst alla tider på dygnet, men det funkar inte alltid så. tyvärr. Ibland önskar man bara att förutsättningarna såg annorlunda ut.
 
Vännerna som står mig närmast bor även de långt borta, man måste planera och se till att det funkar för båda parterna för att kunna ha tid att ses. Även det saknar jag, tillängligheten för att kunna träffa sina vänner när man vill. Ibland blir det jävligt ensamt i den här skitstaden, ibland känner man sig lite undanskuffad. Man håller sig upptagen med jobb, träning och skola för att kunna klara av vardagen och slippa tänka på saker som faktiskt gör en ledsen.
 
Något som jag lärt mig genom mina 21 levda år är kvalitet är bättre än kvantitet. Jag har hellre några riktigt bra, livlånga vänskapsförhållanden än flera som tar slut lika fort som möjlken i kylskåpet.
 
Till Helgen kommer min goda vän Sofia hem till mig och stannar över lördagen till söndagen, vi har vart vänner sen början på högstadiet och vi har inte träffats så mycket de senaste åren men det känns alltid som igår varje ny gång vi ses och det kallar jag äkte vänskap!
 
Tänk på det, du är lyckligt lottad om du har 2 livlånga vänner istället för 10000 vänner på FB eller 24587 Likes på Instagram!
 
Ta vara på det du har, det varar kanske inte för alltid.
BTW, kan snön försvinna ÄLLÄÄÄR?!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-02-05 18:05:04

<3 Jag känner precis samma sak! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela