helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

...

Publicerad 2013-08-30 21:16:30 i Allmänt,

när man förlorar något man älskar och håller kärt så inser man ofta vad man hade, även om det då är försent, när man redan förlorat det. ibland kan man ändra och göra rätt för sig och ibland får man helt enkelt inse att det är över, inse vad man förlorat...
 
Ibland kan jag önska att jag kunde vrida tillbaka tiden, stanna klockan och reflektera över varför jag och han gjorde som vi gjorde och få valet att gå en annan väg eller göra samma val igen, men sånna valmöjligheter i livet finns ju tyvärr inte... man får helt enkelt stå sina kast. 
 
Jag tror att allt i livet är redan förbestämt, alla människors val och allt som händer sker av en anledning, människorna man möter och vem man ska dela sitt liv med är nog redan bestämt och sker av en anledning, men NÄR man möter sin livspartner är en annan fråga. 
 
jag hade målat upp ett liv framför mig och trott att det jag drömde om tillsammans med min partner skulle bli sant, att det vi tillsammans drömde om skulle bli verklighet, men så händer saker, som gör att drömmar krossas och man står nu här ensam och hoppas att livet så småningom ska gå vidare, bli lättare. 
 
efter ett två års långt förhållande ska jag nu stå på egna ben, hitta min egen lycka och forma mitt liv så som jag vill ha det och så som jag alltid drömt om!
det kommer nog bara ta lite tid att hitta dit, men huvudet högt och försöka gå rakryggad genom livet!
 
genom varje förlust så blir man bara starkare, man växer som människa och ser på livet från en annan synvinkel!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-31 00:35:28

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-31 00:36:00

Postat av: Mia

Publicerad 2013-08-31 00:36:15

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela