helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Vet ni vad jag HATAR!?

Publicerad 2012-11-26 20:09:16 i Allmänt,

Att bli uppsväld som en kossa när man har mens. Jag sökte på det på google: Varför blir man uppsväld vid mens?
svaret blir: Det som händer är att livmodersslemhinnan sväller upp för att förbereda en graviditet. Slemhinnan sväller upp för att det befruktade ägget ska få en tillfredsställande blodtillförsel.
 
Käkar man p-piller så är det väl till för att kroppen ska fatta detta, att man inte vill ha barn just nu. Usch. Om jag skulle slappna av i magen helt så skulle det se ut som om jag var i typ 4 månaden...Ni killar förstår inte vad vi tjejer går igenom! :(
 
Mitt argument är inte logiskt jag vet, men jag önskar att man slapp lida så mkt av att vara tjej. Tänk så lätt killar har det egentligen..
 
 
Men i övrigt har min dag varit väldigt bra faktiskt! Jag kollar på pengarna på bordet och grämer mig med de som just förlorade 1 miljon 450.000 på en fråga om öl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela