helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Vem är jag?

Publicerad 2012-11-21 20:09:24 i Allmänt,

Ni som känner mig vet vem jag är för er andra kommer en liten beskrivning om vem jag är så ni hänger med när jag skriver här :)
 
Jag heter Helene Lingvall och är 21 år, studerar 2 året av 3 till sjuksköterska i Eskilstuna. Jag bor själv med inneboende katter som jag har i jour till och från när jag behövs till hjälp. Jag är en riktig djurmänniska som smälter när jag ser eller gosar med djur, hundar är min favorit.
Jag har vuxit upp i fosterfamilj större delen av mitt liv sen jag var 8 tillsammans med min yngre bror sebastian. Mina andra två syskon Cicci och Micke fick flytta till annan familj, men vi har kontakt idag. Anlendingen till detta är att mina föräldrar missbrukar, eller i nuläget finns bara Mamma kvar som jag knappt har någon kontakt med tyvärr.. Pappa gick bort i Juli iår, så man kan säga att alkoholen tog hans liv... Jag väljer att vara öppen med detta för detta är mitt liv och vissa dagar är tyngre än andra och det kommer även märkas här.
Jag är född i Stockholm från början men uppfostrad sen 8 års ålder utanför flen i en liten söt by Kallad Bettna, på en gård med djur från A-Ö i stort sätt. Att växa upp där var för mig en dröm då jag inte kan tänka mig en bättre start på ett trasigt förredetta liv.
Åh detta är så himla svårt att skriva för jag vet inte hur jag ska lägga upp allt. Iallafall det får bli lite flummigt, det får ni ta ;) Min familj som jag fick tilldelad till mig var min räddning i livet, anledningen till att jag är den jag är och jag kommer alltid vara evigt tacksam för det. Tack vara dem människorna som jag älskar mest står jag med båda fötterna på jorden som en stadig individ som kan klara vad som helst!
 
Så hur ser mitt liv ut idag då?
Jag är för tillfället halvless på skolan och önskar att jag satt på en liten ö i thailand och drack margaritas och jobbade på en liten bar och njöt av livet. Men jag sitter fast i eskilstuna iallafall drygt ett år till tills jag ev ger mig ut i stora världen och flyttar till min älskade pojkvän som är bosatt och är i från Schweiz. Ja ni hörde rätt, ända där borta. Vi träffades på semester i Cypern och man kan väl säga att det var kärlek vid första ögonkastet!:) Vi har varit tillsammas i snart 16 månader och jag har hittat rätt.
Så jag reser så ofta jag kan och har råd med och han kommer hit på samma villkor. Han pluggar till Advokat och har ganska så stressigt detta halvår så det blir jag som flänger som en liten vante för tillfället. Jag jobbar på hemtjänst och älderboende för att ha råd att leva lite över studentlivet, vilket jag försöker så gott det hinns med.
 
Schweiz är staden jag drömmer om att flytta till, så JÄDRANS VACKERT, människorna är på ett helt annat sätt men ändå inte, allt känns mer fridfullt och lugnare på ett sätt. Mitt stora MEN är dock språket, såhär dags önskar jag att jag valde att läsa tyska i skolan... Så vid sidan av 100% studier och jobb så ofta det hinns med så försöker jag lära mig ett helt främmande språk som jag måste kunna bra om jag ska leva och bosätta mig I basel där han bor. Så förstår ni pressen?;)
 
Hmm vad ska jag mer berätta?
Antar att ni kommer få reda på mer ju längre denna blogg kommer finnas uppe...
kram sålänge

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2012-11-21 20:51:54

Men Heléne vad du fick mig att grina här! Du är bäst!

Svar: men då, inte meningen ;) tack
Helene Lingvall

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela