helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Få fast rumpa!

Publicerad 2012-11-23 12:36:00 i Allmänt,

Att inte orka ta sig väg till gymmet samtidigt som man drömmer om att ha en JL rumpa är något som inte riktigt går hand i hand, men det finns övningar som man faktiskt kan göra hemma. Och idag ska jag fokucera på LÅR, insida och utsida och rumpa på gymmet!. Mina "ytterlår" har en förmåga att stanna orörda och jag ska fan få de där slanka muskulära benen jag kämpar för.
 
Några övningar som jag själv tycker är väldigt bra för att träna baksida av rumpan är att du ställer dig i Doggy position, fast med underarmarna i golvet. Väljer du att börja med höger sida så ska vänster armen fortfarande vara i golvet samtidigt som du tar högerhanden på höften och kör kissande hunden i den här ställningen och tro mig, första gångerna är inte lätta, det handlar om att hitta balansen! Sen kör du tre repitioner så många du orkar iallafall 10 st per rep. sen byter du ben. Det kommer svida fint i skinkorna! :)
 
Idag tänkte jag köra PW 10 min, snabb löpning 10 min och sen intervall träning 10 min för att avsluta med styrka ben och rumpa! Och mage såklart men det tränar jag istort sätt varje gång jag tränar! :)
 
Slänger in en video på en klassisk rump/höftövning ifall man hellre kör den
 
 
snacka om biffad brud på videon nere :O haha
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela