helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Ta vara på det du har

Publicerad 2012-12-17 19:28:17 i Allmänt,

Relationer och vänner är som blommor, är man inte rädd om dem och vattnar så kommer de att dö. Samma gäller med vänskap och relationer till andra människor i din närhet.( Inte dö bokstavligen såklart!)
 
Det finns vänner och så finns det vänner. De heter samma sak men kan ha så olika innebörder. En riktig vän är en vän som man inte behöver träffa varje dag för att det ska kännas bra, en riktig vän kan du träffa 2 ggr per år, men det känns som igår när ni ses ändå! Sen de andra vännerna, de som är ett kapitel i ditt liv, som avslutas när kapitlet avslutas är en annan sak. Jag har hellre några få guldkorn än en stor påse grus.
 
Jag har även börjat få kontakten med min mamma tillbaka, men likaså där så vet man aldrig hur länge den varar.  Är man släkt och så klipper man inte bort människorna ur sitt liv på samma sätt som med andra människor. Man väntar troget på varje gång de kommer tillbaka och vill ha tillbaka kontakten igen, En del skulle inte ge chans på chans, men jag gör det om jag anser att det är värt det och om jag tror att jag själv kommer få ut något av det. 
 
Man kan inte ha någon relation med en människa om man är ensam om den. En relation mellan vänner, djur, familj, pojkvän, flickvän bör alltid vara ömsesidig, är den inte det så är det ingen relation, En relation för mig är inte att den ena sidan ger och den andra bara tar. Sånt är inge kul, och när det blir så, så lednar man.
 
De människor jag älskar och vill ha i mitt liv, håller jag hårt om. Gör ni detsamma!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela