helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Svartpåvitt.

Publicerad 2012-12-08 16:35:33 i Allmänt,

Jag lever inget lyxigt liv, jobbat så mkt jag kan inom äldrevården och unnar mig inte speciellt mycket saker men pengarna som jag lägger mina saker på är saker som inte kan ersättas med något annat. Jag väljer att resa fram och tillbaka till Basel för att kunna ha ett förhållande med den människan på jorden som står mig varmt om hjärtat, nämligen min pojkvän. I början när jag studerade och jobbade mycket och inte hade någon annan än mig själv att tänka på så var pengar sedlar bara, Jag kunde gå ut varje helg och hade inte dåligt sanvete om jag spenderade 1000 kr på en kväll. Men skulle jag spendera så mycket pengar nu på "skit" så hade jag mått dåligt i flera dagar typ för jag vet att det hade varit en halv flygbiljett eller pengar att spendera på vettigare saker än alkohol.
 
Alkohol behöver inte vara en ursäkt för att umgås och hitta på saker med sina vänner, de som tycker att alkoholen måste finnas med för att umgås har en skev verklighetssyn tycker jag. Jag är glad att alholen inte tar upp mitt liv eller mina pengar på samma sätt som många andra människor. Jag lever fattigt, men det väljer jag genom att spendera på saker som är värda mycket mer än materiella ting.
 
Men något som jag kan göra ialalfall är att äta gott kött ;) Idag blev det rostbiff och jag gillar när den är lite rosa i mitten. Katterna (som är så bortskämde) fick såklart oxå smaka men de tyckte att det var roligare att leka med det än att äta ;)
 
Vad lägger ni era pengar på?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela