helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

Snurrigt

Publicerad 2012-12-09 21:18:22 i Allmänt,

Just nu känner jag mig vilsen, ensam på en liten väg, som en flicka som letar efter den närmaste vägen hem, men hon går där och vägen blir bara längre och längre. Känner mig känslomässigt instabil och vet varken ut eller in. Önskar bara att en del saker var svart på vitt, ja eller nej frågor. Men livet är inte så enkelt.
Ibland önskar jag att jag var en seriefigur i en tidning där man kan klippa ut sig själv och placera sig själv där man helst vill vara. Att slippa alla krokiga och jobbiga småvägar längst med.
 
Jag antar att ju äldre man blir ju mer beslut måste man fatta och man måste börja bete sig som "vuxen". I år kommer jag inte fira jul med familjen vilket känns väldigt tråkigt, samma gamla, härliga, mysiga jultradition som man haft i alla år kommer för första gången brytas, men det är ändå ett val jag tagit, då nya traditioner görs och man skaffar ett eget liv utöver, man växer upp...vare sig man vill det eller ej. Man kan inte längre bara tänka att "allting löser sig så småningom", för tar man inte tag i saker själv så kommer ingen annan göra det heller.
 
Alla människor har skavanker, alla människor har något som han/hon kan bli bättre på, alla människor är unika och det är därför vi är så olika. Och så bör det förbli. Människor ska vara olika så att vi ska kunna lära oss något av varandra och ha nytta av varandra. Hur kul vore det om alla människor betedde sig på samma sätt? Skrattade åt samma skämt? Var lika smarta eller lika vackra? Eller körde likadana bilar eller hade samma klädsmak. Det vore en katastrof och förjävligt tråkigt. Alla är olika, korta/tjocka/långa/smala och är det inte alldeles underbart att få vara unik, att få vara bara du?
 
jag är jag och det är jag jävligt glad för, jag har något som ingen annan har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela