helenemede.blogg.se

jobbar som sjuksköterska sen cirka tre år tillbaka, bor tsm med sambo och två hundar i Västerås. Väntar vårat första barn i feb -17! Bloggen är en blogg med inlägg som rör allt mellan himmel och jord! Enjoy

HEJ!!

Publicerad 2012-12-26 14:21:40 i Allmänt,

Har inte haft tankarna pâ att blogga eller heller tiden eller lusten. Men nu ska jag försöka med en kort sammanfattning om hur tiden i Basel varit so far. 
 
Kom ju hit i Torsdags, sent sâ det blev hem, packa upp och bara njuta av att äntligen fâ vara med prinsen igen. Fredags morgonen âkte jag med Claudios mamma till Tyskland för att julhoppa lite och kolla i affärer osv. DET àR SVIN BILLIGT! Vi var i en "drug store" som kallas för müllers som vi spenderade 2 timmar i! spraydeo för 1 euro, parfymer för hälften av priset mot vad vi betalar i Sverige. Sverige är billigt jämförelse med Schweiz men Tyskland är ännu billigare.
 
Julen här är inte ALLS likt sverige pâ nâgot sätt om jag fâr säga det själv. Det är "vanlig" arbetsdag fram tills klockan 4 pâ em sen har de ledigt. Vi gjorde ingenting fram tills halv 5 dâ vi skulle möta Hans föräldrar för att gâ till kyrkan och lyssna pâ prällen som jag inte förstod ett ord av vad han sa, men de är alltid samma saker i stort sätt sâ jag försökte sätta mig in i hur det gâr till i Sverige:P
 
Sen âkte vi hem till hans föräldrar och käkade supergod mat! De har ingen jul mat alls pâ samam sätt som vi har i Sverige och det är jag ganska sâ glad över dâ min Svenska jultallrik bestâr av potatis, köttbullar och paj typ. haha
Vi ât iallafall nâgot som heter fondue chinoise och det är färskt kött som man tillagar/kokar i bulljon, sâ man tar sin eget köttbilt och stoppar ner den i bulljongen tills det är klart och sen äter det tillsammans med olika sâser och pommer etc. Det var awesome och passar perfekt för dem som inte gillar den svenska traditionella julmaten ;)
Sen öppnade vi paket och ât gott och drack gott. Fick fina saker men toppenpresenten var helt klart resan till Milano med Baby över en helg i feb när jag kommer! Ingen av oss har varit där sâ det ska bli riktigt spännande. Det gâr direkt tâg som bara tar 4 timmar mellan Basel och Milano!
Igâr träffade jag en del av släkten pâ Claudios Mammas sida, vi ât god mat även där och njöt av den sista julstämmningen!. Sen gick vi ut med vänner pâ kvällen och nu sitter vi och glor Harry Potter pâ teven och jag njuter av ledigheten frân skolan!!
 
Vi hörs snart igen. God jul och gott nytt âr!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela